Aurinkorannikon Sydänyhdistys

Aurinkorannikon Sydänyhdistyksen ennaltaehkäisevä sydäntyö jatkuu rannikolla hyvien yhteistyötahojen tukemana.

Yhdistyksemme sai käyttöön jo toisen sydäniskurin Aurinkorannikon Leijonien toimesta. Iskuri mahdollistaa jatkossa lisää koulutusta ja mukanaoloa erilaisissa yleisötapahtumissa. Olemme tiivistäneet yhteistyötä Leijonien kanssa myös tapahtumien muodossa: järjestimme Leijonien koko rannikon Liikekannallepano-tapahtumassa 3.3. sauvakävelykoulun, sauvojen lainauksen sekä sydäniskuri-infon ja -näytöksen. Näytöksen myötä henkiä pelastava sydäniskuri tuli tutuksi tapahtuman osallistujille.

Aurinkorannikon Sydänyhdistyksellä on vilkas kevät 2019. Jatkamme suosittuja Sydänluentoja. Aiheiksi nostetaan tällä kertaa unen ja hormonitoiminnan vaikutus sydämelle ja olemme mukana Naisten Pankin ravintoa koskevan luennon järjestelyissä.

Säännölliset verenpaineenmittaukset ja vertaistukiryhmä jatkuvat koko kevään ajan. Myös tärkeät Sydänliikuntatunnit jatkuvat tuttuun tapaan Studio MindBodyn ja Sofia-opiston tiloissa.

Painotamme toiminnassamme yhä enemmän ennaltaehkäisevää sydäntyötä myös nuoremmalle ikäpolvelle. Tähän liittyen käynnistämme yhteistyön Aurinkorannikon suomalaisen koulun kanssa.

Seuraa tapahtumiamme Facebook-sivuiltamme ja tule mukaan toimintaan!

Sydämelle sopivaa liikuntaa

Sydänliikunnasta iloa niin mielelle kuin sydämelle.

Tässä kevään 2019 liikuntakalenteri.

Sydänjooga

• Tiistaisin klo 14.00 – 15.00 (Studio Mindbody)
  • Torstaisin klo 11.15 – 12.15 (Sofia-opisto)

Lempeä asahi

• Perjantaisin klo 13 – 14 (Studio MindBody)

Studio MindBody, Avenida Jesus Cautivo 11, Fuengirola
Sofia-opisto, Avenida Nuestro Padre Jesús Cautivo 43, Fuengirola

Kevät 2019

Aurinkorannikon Sydänyhdistyksen kevään 2019 tapahtumat

• Sydänjooga kaksi kertaa viikossa: tiistaisin klo 14 – 15 (Studio MindBody) ja torstaisin klo 11.15 – 12.15 (Sofia-opisto)
  • Lempeä asahi Lempeä asahi perjantaisin klo 13 – 14 (Studio Mindbody)
  • Vertaistukiryhmä torstaisin helmikuusta alkaen, seuraa ilmoittelua seurakuntakodin ikkunassa ja Facebook-ryhmässämme
  • Verenpaineen mittaus keskiviikkoisin klo 10 – 13 (Seurakuntakoti)
  • Defi-koulutukset tarpeen mukaan
  • Yhdistyksen edustaja ja defibrillaattori mukana yleisötapahtumissa

Tapahtumia

• 8.2. klo 17 – 21 Yhdistyskoulutusilta Fuengirolassa
    Haluatko (tai toimitko jo vapaaehtoisena) aktiivisessa Aurinkorannikon Sydänyhdistyksessä?Illan aikana luvassa tietoa ja inspiraatiota tehtävään jolla on tarkoitus. Koulutamme sinut sydänvertaistuki-, pulssintunnusteluagentti- ja yhdistystoiminnan sekä hätäensiavun osaajaksi.
    Pacosin tupa
    Ilmoittautuminen 6.2. mennessä ruokatarjoilun vuoksi: kaisa.saarentola@gmail.com
  •  Esite (linkki)
  • 9.2. klo 11–14 Terveydeksi! - tapahtuma
    Luennot ”Hätätilanteet –aika on valttia”, "Eteisvärinäpotilaan hyvä hoito" sekä ”Sydän sairastaa – uskallanko matkaan lentäen”. Lisäksi esittelypisteissä elektroninen pulssikäden testaus, verenpaineen mittaus, sähköinen jäsenkortti ja yhdistyksen infopiste. Vapaa pääsy.
    Centro Finlandia
  • Esite (linkki)
  • 13.2. ”Sydän ja hormonit, vähän myös mieshormoneista” -luento
    Naistentautien erikoislääkäri Jan Appelberg.  Liput 5 €, sisältää juoman ja tapaksen.
    Ravintola Nuriasol klo 17 – 18.30
  • 3.3. Aurinkorannikon Leijonien Liikekannallepano -liikuntatapahtuma
    Sydänyhdistyksen sauvakävelykoulu ja -sauvojen lainauspiste sekä defi-näytös.
    Fuengirolan satama klo 13 – 16

• 7.3. Vuosikokous
    Klo 17.00, kahvila-ravintola SanDeli, Fuengirola.

• 13.3. “Sydän ja uni” -luento
    Yleislääkäri Jan Wiklund. Liput 5 €, sisältää juoman ja tapaksen.
    Ravintola Nuriasol klo 17 – 18.30

Lataa tästä:

Sydämellisesti tervetuloa!

Aurinkorannikon Sydänyhdistyksen tiedotus

Tiedotamme tulevista tapahtumista sähköpostitse, Kaupunkilehti Fuengirolassa, SE-lehdessä sekä Facebookissa. Jos haluat sähköpostilistallemme, ilmoita meille ja lisäämme sinut mukaan!

Sydänliitto toimittaa jäsenistölle Sydän-lehden viisi kertaa vuodessa. Lehti lähetetään painotalosta suoraan jäsenien rekisterissä olevaan osoitteeseen.

Seuraa myös Facebookiamme; saat viimeisimmät uutiset ja hyviä sydänvinkkejä!