Aurinkorannikon Sydänyhdistys

Aurinkorannikon Sydänyhdistyksen ennaltaehkäisevä sydäntyö jatkuu rannikolla hyvien yhteistyötahojen tukemana.

Yhdistyksemme sai käyttöön jo toisen sydäniskurin Aurinkorannikon Leijonien toimesta. Iskuri mahdollistaa jatkossa lisää koulutusta ja mukanaoloa erilaisissa yleisötapahtumissa. Olemme tiivistäneet yhteistyötä Leijonien kanssa myös tapahtumien muodossa: järjestämme Leijonien koko rannikon Liikekannallepano-tapahtumassa 3.3. sauvakävelykoulun, sauvojen lainauksen sekä sydäniskuri-infon ja -näytöksen. Näytöksen myötä henkiä pelastava sydäniskuri tulee tutuksi tapahtuman osallistujille.

Aurinkorannikon Sydänyhdistykselle on tulossa vilkas kevät 2019. Jatkamme suosittuja Sydänluentoja. Aiheiksi nostetaan tällä kertaa unen ja hormonitoiminnan vaikutus sydämelle. Keväällä vieraaksemme saapuu myös arvovaltainen yllätysesiintyjä.

Säännölliset verenpaineenmittaukset ja vertaistukiryhmä jatkuvat koko kevään ajan. Tärkeät Sydänliikuntatunnit jatkuvat tuttuun tapaan Studio MindBodyn ja Sofia-opiston tiloissa.

Tulemme toiminnassamme painottamaan yhä enemmän ennaltaehkäisevää sydäntyötä myös nuoremmalle ikäpolvelle. Tähän liittyen käynnistämme yhteistyön Aurinkorannikon suomalaisen koulun kanssa.

Seuraa tapahtumiamme Facebook-sivuiltamme ja tule mukaan toimintaan!

Sydämelle sopivaa liikuntaa

Sydänliikunnasta iloa niin mielelle kuin sydämelle.

Tässä syksyn 2018 liikuntakalenteri, kevään aikataulut löydät alta, kevään 2019 ohjelman yhteydestä.

Sydänjooga

• Tiistaisin klo 14.15 – 15.15 (Studio Mindbody)
  • Torstaisin klo 11.20 – 12.20 (Sofia-opisto)

Lempeä asahi

• Maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 12 – 13 (Studio MindBody)

Studio MindBody, Avenida Jesus Cautivo 11, Fuengirola
Sofia-opisto, Avenida Nuestro Padre Jesús Cautivo 43, Fuengirola

Kevät 2019

Aurinkorannikon Sydänyhdistyksen kevään 2019 tapahtumat

• Sydänjooga kaksi kertaa viikossa:tiistaisin klo 14 – 15 (Studio MindBody) ja torstaisin klo 11.15 – 12.15 (Sofia-opisto)
  • Lempeä asahi Lempeä asahi perjantaisin klo 13 – 14 (Studio Mindbody)
  • Vertaistukiryhmä torstaisin helmikuusta alkaen kerran viikossa, ajat ilmoitetaan myöhemmin (Seurakuntakoti)
  • Verenpaineen mittaus keskiviikkoisin klo 10 – 13 (Seurakuntakoti)
  • Defi-koulutukset tarpeen mukaan
  • Yhdistyksen edustaja ja defibrillaattori mukana yleisötapahtumissa

Tapahtumia

• Pulssiagentti-, ensiapu-, vertaistukihenkilö- ja yhdistystoimintakoulutus (sis. viestintäosio), E-S Sydänpiirin koulutukset yhdistyksen vapaaehtoisille 8.2. (aika ja paikka täsmentyvät myöhemmin).
  • Terveydeksi! -tapahtuma, Centro Finlandia 9.2.  klo 11–14. Luennot ”Hätätilanteet –aika on valttia” sekä ”Sydän sairastaa – uskallanko matkaan lentäen”. Lisäksi mahdollisuus oppia pulssintunnustelun ja verenpaineen omamittauksen taito sekä siirtää jäsenkortti digiaikaan.
  • ”Sydän ja hormonit, vähän myös mieshormoneista” -luento ke 13.2. klo 17 – 18.30
    Naistentautien erikoislääkäri Jan Appelberg. Ravintola Nuriasol. Liput 5 €, sisältää juoman ja tapaksen.
  • Aurinkorannikon Leijonien Liikekannallepano-liikuntatapahtuma su 3.3.
    Sydänyhdistyksen sauvakävelykoulu ja -sauvojen lainauspiste sekä defi-näytös.
  • Sydän ja uni” -luento ke 13.3. klo 17 – 18.30
    Yleislääkäri Jan Wiklund.Ravintola Nuriasol. Liput 5 €, sisältää juoman ja tapaksen.

Sydämellisesti tervetuloa!

Aurinkorannikon Sydänyhdistyksen tiedotus

Tiedotamme tulevista tapahtumista sähköpostitse, Kaupunkilehti Fuengirolassa, SE-lehdessä sekä Facebookissa. Jos haluat sähköpostilistallemme, ilmoita meille ja lisäämme sinut mukaan!

Sydänliitto toimittaa jäsenistölle Sydän-lehden viisi kertaa vuodessa. Lehti lähetetään painotalosta suoraan jäsenien rekisterissä olevaan osoitteeseen.